کتابخانه عمومی دکتر مهین حصیبی

اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی

کتابخانه عمومی دکتر مهین حصیبی

اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی

سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۵۲ ب.ظ

نگاه شاعران فارسی زبان به نهضت امام حسین(ع) بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست «تجلی عاشورا در شعر و ادب فارسی» عصر یکشنبه ۲۴ شهریور ماه، با سخنرانی علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با حضور جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادبیات آیینی و جمعی از معاونان و مدیران کل نهاد، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران برگزار شد.

در این نشست علیرضا مختارپور با اشاره به برخی بحث‌های مطرح شده درباره تأثیر واقعه عاشورا در ادبیات فارسی، طی چهار سرفصل با عناوین «وضعیت سیاسی و اجتماعی مقارن با دوران حادثه عاشورا»، « وضعیت ایران در قرون اولیه واقعه عاشورا»، «انعکاس واقعه عاشورا در شعر فارسی» و «انواع نگرش‌های مطرح درباره واقعه عاشورا در شعر فارسی» به تشریح نگاه شاعران فارسی زبان به واقعه عاشورا و نهضت امام حسین(ع) پرداخت.

گفتنی است «مطالعه موردی درباره مولانا و حافظ، دو شاعر برجسته ایران درباره واقعه عاشورا» سرفصل دیگری از موضوع این نشست بود که تشریح آن به جلسه آتی موکول شد.

گزارش مشروح این نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

 

 

  • *

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی