کتابخانه عمومی دکتر مهین حصیبی

اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی

کتابخانه عمومی دکتر مهین حصیبی

اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی

دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳ ق.ظ

بزرگترین کتابخانه های جهان

بزرگترین کتابخانه های جهان کدامند؟ هر جا اسمی از کتاب و کتابخونی می آد حتما در مورد کتابخانه هم بحث می شود. در این مطلب بزرگترین کتابخانه های جهان را معرفی میکنیم و براتون از قدمتشون توضیحاتی ارائه می دهیم.

 

 

 کتابخانه بریتانیا

بزرگترین کتابخانه جهان

این کتابخانه در لندن واقع شده و در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده است. در این کتابخانه بالای ۱۵۰ میلیون نسخه کتاب موجود می بالشد. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه جهان می باشد اگر یک فرد هر روز ۵ چلد کتاب بخواند و فرض را بر این بگیریم که کتابی به آن افزوده نشود ۸۰۰۰۰ سال طول میکشد تا تمام کتاب های آن را بخواند.

 

 

کتابخانه کنگره یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان

کتابخانه کنگره

این کتابخانه در واشنگتن آمریکا واقع شده است و بعد از کتابخانه برتانیا بزرگترین کتابخانه دنیا می باشد. این کتابخانه در سال۱۸۰۰ میلادی تاسیس شده و بالای ۱۴۰ نسخه کتاب و سند را در خود جای داده است.

 

 

کتابخانه سلطنتی کپنهاگ

کتابخانه سلطنتی

این کتابخانه که در سال ۱۹۹۹ در کشور دانمارک تاسیس شده به الماس سیاه نیز معروف است و معماری بسیار خیره کننده و جذابی دارد. این کتابخانه مدرن نام خود از گرانیت سیاه گرفته است. در درون این کتابخانه از شیشه استفاده شده است که نور و آب را انعکاس می دهد و فضای زیبای را برای مطالعه فراهم میکند.

 

 

کتابخانه عمومی نیویورک

کتابخانه نیویورک

کتابخانه عمومی با داشتن ۵۰ میلیون کتاب و سند سومین کتابخانه بزرگ جهان است. این کتابخانه در سال  ۱۸۹۵ در نیویورک آمریکا تاسیس شده است. بنای این کتابخانه با سنگ مرمر ساخته شده و یکی از برزگترین ساختمان های ساخته شده از مرمر می باشد.

 

 

 کتابخانه سنت ژنویو

کتابخانه سنت

این کتابخانه با معماری شگفت انگیز در فرانسه می باشد.این کتابخانه سالنی طویل دارد و در سقف آن نقاشی های زیبایی به چشم می خورد. این کتابخانه که در قرن ۱۹ ساخته شده است دارای ستون های چدنی می باشد که یکی از دلیل های معروفیت این بنای زیبا است.

 

 

کتابخانه اشتوتگارت آلمان

کتابخانه اشتوتگارت

این کتابخانه که در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است بسیار زیبا می شد. بنای این کتابخانه در ۹ طبقه مکعبی شکل ساخته شده است  و همه فضای داخلی این کتابخانه به رنگ سفید خالص می باشد و تنها رنگ های دیگر در کتاب ها وجود دارد.

 

 

کتابخانه ادمونت اتریش از معروف ترین کتابخانه های جهان

کتابخانه ادمونت - بزرگترین کتابخانه های جهان

این کتابخانه در سال ۱۷۷۶  در کوهپایه رشته کوه های آلپ بنا شده است در کشور سوییس واقع شده است و بزرگترین کتابخانه جهان وابسته به صومعه می باشد. معماری این کتابخانه به شکل خیره کننده ای زیبا و چشم نواز می باشد.در سقف آن نقاشی هایی بر اساس تکامل بشری کشیده شده است.

 

  • *

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی